Sunday, 6 May 2012

MY LECTURE: Applying creative thinking methods in the design of surface graphics for packaging design

Abstract
This research diary is discussed about creative thinking methods, and how to apply creative thinking methods into packaging surface graphic. Firstly, the definition and fundamental of creative thinking is important to know, it will describe the meaning of creative thinking. And then according to analysis from the common creativity surface design in packaging, it will know different kinds of purpose when we are designing the surface, and it can improve my mind to understand the benefits which one is using creative thinking in it. Secondly, a range of visual references used to exemplify key concepts and a range of theoretical references that offer credibility to the instruction. Be sure references can let us know theoretical knowledge about the relationship between mixed art and creative thinking, and the foundational consideration of packaging design, and also learn the tips and survival guide in creative thinking. Finally, Summary and settle principles of creative thinking which can be apply into packaging surface design in order to find a appoarch that how to connect creative thinking idea to your project. However, set up criteria should be necessary for evaluating the design which is creatively.






































 Learning summary
First start from the definition of CT, a preliminary understanding of the CT is a emotional thinking. Not like VT are logical, convergent, and some results in unique or few solutions. However, it can be said that some abstraction in the CT, such as imaginative, divergent, lateral, and can generate many possible solutions. CT is a good way when we are doing design, especially in surface graphic. From the example of Google and Paul Smith, there are many advantages to the use of the CT. While some content is not easy to identify. But the main idea consists of a series of topics on them.

From the example of the use of CT of Packaging Design, was the subject of a variety of different elements can be applied to packaging. For example advertising, branding, interesting, fashion, personality, function, etc. But all of them service for product. When we use CT, the first consideration is following process re-engineering and ask some questions from the subject main purpose.

On the other hand, I found many relation or disrelation stuff can be mixed in art and designAnd then can use some popular tools which are brainstorming, random input, restatement, inversion. The most Useful and quickly one is brainstorming. With these tools, we also need the CT tips and survival guide, they can enjoy the design process more easier and fun.

In summary, There are five phases when apply the CT into packaging surface graphic. They are preparation, induction, analysis, synthesis, evaluation. Induction, analysis and synthesis are the most important which are the key in terms of experiences and practices. In the end, if you want do more creative, forget everything before and then do it again.

No comments:

Post a Comment